Sunday 18 November 2012

Mana Mungkin Kita Rela Raja Gimik Jadi PM

Sama sekali tidak.

Sedangkan PAS sendiri tidak sanggup melihat Anuar Ibrahim jadi PM dan membiarkan Tok Guru mereka Hadi Awang terus menerus jadi khaddam. Tetapi apakan daya, mereka tiada kekuatan di peringkat pimpinan tertinggi Pakatan Rakyat. Tiada kekuatan tawar menawar. Sekadar penumpang. Sering diperolokkan oleh DAP dan PKR. Tetapi ahli PAS lah yang selalunya menjadi khaddam dalam apa jua program Pakatan Rakyat. 

Kalau Presiden nak jadi khaddam, ahli pun terpaksalah juga jadi pencacai khaddam. Fiqh al-Taat. Kecuali beberapa kerat.

Aduhai.....  apa nak buat, sudah terikat dengan Pakatan. Ditelan pahit, dibuang sayang. Dah dekat sangat. Hanya setengah langkah sahaja lagi ke Putrajaya. 

Saya sokong saranan ahli PAS untuk Hadi Awang menjadi PM dan menolak Anwar, sekira menang PRU13. Sebenarnya dalam diam ramai ahli PAS yang tak suka Anwar. Baca sini. Sebab itu bila cadangan itu diberi, bersorak dewan menyokong. Termasuk Muslimat juga. Kecuali beberapa kerat. 

Saya nak ulang kembali satu detik yang menyedarkan ramai orang terutama rakyat marhaen untuk menolak Anwar Ibrahim.  

Inilah gimik yang membuatkan ramai termasuk ahli PAS yang ingin lari dari PKR dan Pakatan Rakyat.



Masih ingat kes Liwat 2?
 
Masih ingat Anwar mencanangkan dengan penuh yakin pada rakyat Malaysia yang dia ada saksi alibi yang akan mematahkan pendakwaan dan membebaskan dia. Bukan satu, bukan dua. Malahan ada 10 saksi alibi. Jaminan 100%, alibi ada, pendakwaan pasti tumpas.
 
Untuk makluman, saksi alibi adalah sangat kuat dalam sesebuah kes mahkamah. Jika pada waktu tersebut, Anwar berada di unit kondominium yang berlainan dari yang tersebut dalam kes, dan dia ada saksi alibi, ini sudah cukup mematahkan keterangan dari hanya seorang pendakwa atau mangsa kes.
 
Saksi alibi ini termasuk isteri Anwar sendiri, Dr Wan Azizah, pemilik kondominium itu, Hasanuddin Abdul Hamid; bekas Pengarah Eksekutif Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia (MIER), Profesor Datuk Dr. Mohamad Ariff Abdul Kareem; pegawai bank Deutsche Bank(M) Bhd., Raymond Yeoh Cheng Seong dan bekas Ketua Pegawai Eksekutif Bursa Malaysia, Omar Malek Ali Merican. Campur lagi 4-5 orang pembantu rumah, pemandu dan lain-lain.
 
Namun, keganjilan berlaku berlaku di mana tiada seorang pun antara saksi alibi ini yang hadir memberi keterangan sebagai saksi di mahkamah. Ya, termasuk Dr Wan Azizah, dia pun tak sanggup nak tolong Anwar sebagai saksi alibi. 
 
Jaminan taik kucing!

Ini sudah jelas dan nyata kebohongan Anwar yang tidak boleh terampun lagi. Satu Malaysia dikencingnya. Nah, jelas bukan. Masih lagi mahu bersekongkol dengan manusia macam ini?
 
Bersumpah semata-mata untuk menjaga kesucian dan maruah diri pun dia tak sanggup, inikan pula mempertahankan agama, bangsa dan tanahair.


 
 
 
 
 

No comments:

Post a Comment



Your Feedback Is Always Appreciated.

Please do not spam, spam comments will be deleted immediately upon my review.

Regards

Mikka Adam
Back To Home