Tuesday 13 November 2012

Nak Selamatkan Nurul Izzah, Dewan Ulamak PAS Kata Nurul Budak-Budak

Sebenarnya, sudah malas sangat nak layan kes Nurul 'berdakwah' di gereja ini.

Sekarang ini pula, Dewan Ulamak PAS minta rakyat maafkan Nurul kerana dia masih budak-budak dan ilmu Islamnya tak tinggi. Tak percaya, lihat sini.



Saya kira ini ayat penyelamat untuk Nurul tetapi Datuk Harun Taib, selaku Ketua Dewan Ulamak, telah meletakkan dirinya berhadapan dengan segala bentuk kritikan dan bidasan dari Pakatan Rakyat, terutama puak DAP dan penganut Islam liberal. Murni sungguh hati Harun Taib. Mengorbankan dirinya demi menyelamatkan nyawa Pakatan Rakyat.

Seorang demi seorang pemimpin PAS telah mengeluarkan kenyataan bersabit kes ini.

Hampir semua melindungi Nurul, paling tidak pun mengatakan 'perlu siasat dahulu' atau 'ini putar belit' dan juga 'ini perkara kecil, kita ada tugas besar menghadapi PRU 13 yang akan datang bila-bila masa sahaja'. Ramai juga yang 'play safe' biar dengar dahulu penjelasan dari Nurul.

Ok, berbalik kepada Datuk Harun. Dia minta rakyat maafkan Si Nurul mentah ini.

Sebagai bangsa Melayu, kita mudah sangat untuk memaafkan kesalahan orang lain pada kita. Tiada masalah, sudah menjadi budaya dan adat kita memaafkan kesalahan. Kecuali yang berat-berat, yang tidak termaaf.

Masalahnya, Nurul merasakan dia tidak bersalah, malah tersangat-sangatlah benar. Dia merasakan tidak perlu nak minta maaf. Kes apa? Dia masih berpegang teguh pada kenyataannya yang tidak ada cacat cela. No issue Ok! You misunderstood me!

Jadi, kepada Datuk Harun, apa yang nak kami maafkan? Nurul bukan nak minta maaf, malah minta nyawa lagi, awal-awal lagi Muslimat PAS sudah menyokongnya. Kalau Nurul jahil, kurang berilmu, bagaimana pula dengan Muslimat PAS yang sudah tentu-tentunya berilmu penuh di dada. Adakah ini satu lagi kes 'Si Jahil memperbodohkan Si Pandai'?

Takbir!!

Rakan seperjuangan dalam Pakatan Rakyat melaungkan mesti menyokong Nurul Izzah. Demi kuasa. Demi 'survival' politik. Tidak kira apa pun alasannya; jahil ke, mentah ke, hingusan ke, tersasul ke, terlepas cakap ke, ter'konfius' ke, terbelit leher sendiri ke, terbodoh ke, terkena 'mental stroke' ke, Nurul mesti dipertahankan. Naib Presiden PKR tuu....

Malang lagi buat Datuk Harun Taib. Dalam sebuah parti yang "segala-galanya mesti Islam"seperti PAS ini, Ketua Ulamaknya dipandang sebelah mata. Rakan-rakan politiknya yang tidak fasih dan masih keliru tentang ilmu Islam dijulang dan dimertabatkan. Aduhai!

Akhir sekali, kesalahan apapun disebabkan masih kebudakan, kecuaian atau kejahilan pasti boleh saya maafkan. Tetapi memilih untuk terus tetap dalam kejahilan, apalagi dengan bongkak dan sombong, dan atas nama politik....... ini saya tidak termampu nak maafkan.








2 comments:

  1. YG KESIAN ORANG LEMBAH PANTAI DIBUDAK-DUDAKAN OLEH BUDAK.

    ReplyDelete
  2. Saya suka blog nie ... info terkini... thanks ..
    teruskan berkarya.. semoga lebih ramai yang mendapat manfaat dari penulisan awak.


    Feel free to visit my weblog Rahsia Suami Isteri Hebat

    ReplyDelete



Your Feedback Is Always Appreciated.

Please do not spam, spam comments will be deleted immediately upon my review.

Regards

Mikka Adam
Back To Home