Tuesday 9 October 2012

Zuraida Ampang Putar Belit Fakta?



Zuraida Kamaruddin MP Ampang dibidas kerana cuba memutar belit fakta berkaitan Bajet 2013.

Bajet 2013 memperuntukan perkhidmatan pemeriksaan percuma mammogram untuk wanita 40 tahun dan ke atas. Sebanyak RM25 juta telah diperuntukkan dan akan membabitkan seramai 100,000 wanita.

Bagaimanapun Zuraida mendakwa peruntukan itu hanya untuk 1000 orang sahaja. Mak ooii! jauh beza tu.... 100 ribu dengan 1 ribu, 100 kali ganda tu. Lihat laporan BERNAMA Parlimen: Ketua Wanita PKR Dibidas Kerana Cuba Putar Belit Belanjawan Pemeriksaan Mammogram.

Sebagaimana yang saya cuba nyatakan selalu, pemimpin pakatan ni, cara politiknya.... semberono dan membabi buta. Tidak tahu antara fakta dan auta. Akibat gelojoh nak hentam orang, lupa yang dia semestinya pastikan faktanya terlebih dahulu.

Seperti yang telah nyatakan dalam post YB Buta Hati Atau Membabi Buta? ada 2 sebab je mengapa ini berlaku pada golongan cerdik pandai seperti YB dan yang berjawatan tinggi dalam parti.

1. Sengaja tidak mahu faham - Golongan yang buta hati dan buta perut serta berniat jahat untuk menyebar fitnah. Kaki putar belit dan kaki auta. Nyahkan mereka ini. Mereka tidak layak duduk di kerusi Parlimen.

2. Memang kurang ilmu dari segi bahasa atau kefahaman - Perlu diajar, masuk tadika kefahaman. Perlu dibimbing agar lebih dahulu bertanya dan lebih sensitif daripada bertindak semberono dan membabi buta supaya tiada insan yang menjadi mangsa fitnah dek kebodohan sendiri.

Yang pastinya Zuraida ini belaan Azmin. Mungkin dah berjangkit sindrom semberono ini. Banyak-banyakkan lah makan ubat ya!

Rasa-rasanya YB Zuraida ini dalam kategori mana? Buta hati atau membabi buta.

1 comment:

  1. great info checkout my blog at
    http://www.onjokes.blogspot.com
    feel free to leave a comment

    ReplyDelete



Your Feedback Is Always Appreciated.

Please do not spam, spam comments will be deleted immediately upon my review.

Regards

Mikka Adam
Back To Home